Csináld azt, amit igazán szeretsz! – márkaépítés és önismeret

Csináld azt, amit igazán szeretsz! – márkaépítés és önismeret

Vajon mi köze a márkaépítésnek az önismerethez?

Múlt héten két lehetőségem is nyílt arra, hogy olyat csináljak, ami nemcsak munka, de hivatás és szenvedély is számomra. Két nagyszerű rendezvényen grafikus jegyzeteltem: a budapesti Nők, üzlet, angyalok workshopon, valamint a veszprémi TEDxBenedekHegyen. Izgalmas kihívás volt mindkettő, az előadások és beszélgetések lényegének rajzos megragadása közben azt éreztem: most valóban azt csinálom, amit igazán szeretek! (Itt meg is tekinthetitek az eredményeket.)

Csináld azt, amit igazán szeretsz!

Ez volt az egyik kulcsmondata Mészáros Róbert előadásának a szombati TEDx-en. Robi a BrandBirds cég márkaépítő tanácsadója és a „Brand a lelke mindennek” című könyv írója olyan dolgokat emelt ki a branding kapcsán, amik már bennem is egy ideje megfogalmazódtak.

Idén májusban Lettországban trénerkedtem egy személyes márkaépítésről szóló, ifjúsági munkások számára szervezett képzésen. Úgy harminc, társadalmi és környezeti témák iránt elkötelezett széplélek gyűlt össze a Balti-tenger partján. Sok közös vonás volt bennük: a világ jobbá tételének, mások segítésének szándéka, kiállás a társadalmi igazságosság, a környezetvédelem és hasonló fontos ügyek mellett – valamint az alacsony önbizalom és a lapos pénztárca. Osztrák kollégám, Markus lépésről lépésre kezdte helyrerakni a csapatot: felvázolta a világban zajló gazdasági megatrendeket, összefoglalta a társadalmi vállalkozás lényegét, körvonalaztatta, hogy ki milyen szolgáltatást nyújt, milyen értéket képvisel, és ezt hogyan kommunikálhatja olyan formában, ami megszólít másokat. Csillogó szemekkel hallgattuk, és rajzoltuk a mindmapeket, fogalmaztuk meg „egysorosainkat” és határoltuk be célcsoportunkat.

A márkaépítés folyamatának középpontjában azonban mély önismereti munka is áll, amit én így tudnék megfogalmazni: hiszek magamban, és abban, hogy a munkámmal értéket képviselek és teremtek. (És hogy ne csak higgyek benne, hanem megfogható, akár mérhető módon pozitív változást eredményezzek a világban!) Bízok képességeimben. Elkötelezetten, szívvel-lélekkel csinálom azt, amit csinálok – és kitartok mellette.

Én sok évig úgy működtem, hogy ha volt egy jó ötletem, amit úgy igazán szerettem volna csinálni, írtam rá egy pályázatot. Vagy szerveztem egy ingyenes, neadjisten adományalapú programot. Ifjúsági munkás és civil szervezeti háttérrel nem meglepő ez a hozzáállás. Makacs beidegződések ezek: például az elgondolás, hogy az igazán értékes dolgokat nem pénzért adják. Hogy ahhoz, hogy azt csináljam, amit igazán szeretek (ez esetemben a tréneri, facilitátori munka, a rajzolás és az írás), azért keményen meg kell dolgoznom (adott esetben lepapíroznom egy másfél évesre is elnyúló pályázatot) – a munka, amit élvezettel csinálok, tulajdonképpen a jutalom.

Hogy azt csináljam, amit igazán szeretek, amiben hiszek, amivel értéket teremtek – és ebből éljek meg –, áttörő gondolat volt számomra.

A márkaépítés, a piacra való kilépés – a pályázatokkal és az adományalapú programokkal ellenben – arra késztetett, hogy tisztán és mások számára befogadhatóan fogalmazzam meg, mi az, amit csinálok és az miért értékes. Ez pedig kéz a kézben járt önértékelésem helyrerakásával. Az, hogy ki tudok állni, akár fizikai, akár online térben, és kommunikálni tudom lényegretörően és velősen, hogy mit csinálok, mit nyújtok, hogy az miért értékes – és hogy mennyi az ára. Tanulságos és izgalmas folyamat ez.

És te? Mivel töltöd napjaid? Azt csinálod, amit igazán szeretsz? Miben hiszel? Milyen értéket teremtesz? Úgy érzed, értékelik a munkádat?

Ha úgy érzed, nem elégítenek ki a jelen válaszai, ha szívesen elmélyülnél e kérdések boncolgatásában, és ebben jól jönne egy kis segítség – lépj kapcsolatba velem!

Ha pedig a saját márkád építésén dolgoznál, ajánlom figyelmedbe Robi könyvét és munkáját!

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.